El Mòdul de Compensatòria consta de les cinc matèries següents: Català, Castellà, Matemàtiques, Inserció laboral i Habilitats socials.
Les tres primeres (Català, Castellà i Matemàtiques) es destinen a aquells/es alumnes que no han adquirit prèviament les competències bàsiques i que, per tant, no estan en possessió del Títol de Graduat en Educació Secundària Obligatòria. En conseqüència, aquesta part de la formació va encaminada al fet que els/les estudiants puguin obtenir-lo mitjançant l’adquisició o el reforç d’aquells continguts en els quals tenen més dificultats.
Per tant, en l’àmbit de Llengües es treballa la dimensió comunicativa tot cercant que l’alumnat sigui capaç de: a) participar en interaccions orals, escrites i audiovisuals, b) comprendre missatges orals, escrits i audiovisuals, c) expressar missatges orals, escrits i audiovisuals i d) adquirir uns coneixements bàsics del funcionament de la llengua.
En l’àmbit de Matemàtiques es treballa la part metodològica-matemàtica tot cercant que els destinataris tinguin la capacitat de: a) organitzar el pensament matemàtic propi, b) confiar en les capacitats pròpies per afrontar els problemes, tot copsant les relacions matemàtiques i utilitzant-les per a prendre decisions, c) comunicar el pensament matemàtic propi als altres i d) perseverar en la cerca de solucions.
Les dues últimes matèries, Inserció laboral i Habilitats socials, estan destinades a tots/es els/les alumnes de la Casa d’Oficis III amb l’objectiu que adquireixin unes eines que els puguin ser útils a l’hora de cercar feina i desenvolupar-se òptimament com a éssers humans.
Amb aquesta intenció, a Inserció laboral, es treballa al voltant de quatre blocs temàtics: el mercat laboral, les fonts d’informació i les ofertes de treball, l’autoorientació (interessos, capacitats i motivacions personals) i els itineraris formatius i professionalitzadors.
A la matèria d’Habilitats socials, es pretén que l’alumnat adquireixi unes habilitats elementals (escoltar l’Altre, saber donar negatives, saber ser agraït…), unes habilitats avançades (saber demanar ajuda, demanar disculpes, saber decidir per un mateix…), unes habilitats relacionades amb els sentiments (saber resoldre les situacions angoixants, aprendre a expressar i rebre crítiques, conèixer els propis sentiments i saber-los expressar…) i unes habilitats alternatives a l’agressivitat (saber compartir, defugir les baralles, saber arribar a acords…).
Totes aquestes es treballen mitjançant la realització d’activitats més dinàmiques com simulació de situacions (role-playing), debats, tertúlies, reflexions, presentacions, lectures, realització de tests, tractament de dilemes, anàlisi de notícies, visionat de pel·lícules…